2011.

År 2011 är över och förbi, o ett nytt år är här med nya möjligheter :)
Tänkte sammanfatta mitt 2011 (så gott jag kan) eftersom man lätt glömmer
bort allt man har varit med om..

Började året med att vara i sunne på intensivkurs. Kursen slutade när skolan
började tillbaks igen, så den första veckan i skolan var lite jobbig eftersom jag både
pluggade skolarbete och körkortsteori samtidigt, men jag skulle absolut klara teorin
så var det bara! Den trettonde januari var the big day, och jag klarade mitt körkort
på första försöket :D fyfan vilken lycka. En riktigt bra start på det nya året..

Någon gång i mars-april bestämde jag mig för att köpa bil, så jag och joacim åkte
till örebro o jag kom hem med en saab 9-3 rikare :)

Den elfte april tog jag bort mina fula tandställning efter ca två-års behandling. Sjukt
jävla gott att kunna känna sina tänder igen, som annars har varit täckt med massa
skrot.

Maj-juni bestod av studentfester och en hel del revyträning. Det var en rolig tid med
alla glada studenter, samtidigt som det var en riktigt jobbig tid då allt skolarbete kom
på en och samma gång. Då fanns det inget sen eftersom slutbetygen skulle sättas.

Den fjärde juni var det bal och det kunde ha blivit en jättebra dag/kväll om jag inte
var så obekväm i min klänning. Var så himla missnöjd med den, och nu i efterhand
förstår jag inte hur jag bara kunde acceptera allt. Det är lätt att vara efterklok!
Jag är iallfall jätteglad att jag gick tillsammans med andre, eftersom vi är gamla
vänner och gjort en massa roligt tillsammans :)

Torsdag innan studenten var det dags för revyn, och den blev bra tillslut tycker jag :D
Fredag, tioende juni tog jag studenten och just då förstod jag inte riktigt att jag var
fri, att jag aldrig mer skulle behöva sätta min fot i skolan om jag inte vill. Så jag kan inte
skriva att jag var lyckligast i världen den dagen, utan det är nu efteråt jag förstår min
glädje och frihet :) Men studeten var inte den bästa dagen i mitt liv, utan den var väldigt
bra men inge mer..

Under sommaren fick jag jobb på hemtjänsten, som även blev mitt första "riktiga"
sommarjobb :) Trots att jag jobbade hade jag en väldigt bra sommar, som jag
spenderade en hel del med mina vänner.

Hösten kom, jag bestämde mig för att flytta ifrån köpmangatan och under tiden jag
letade nytt boende flyttade jag hem till mamma. Hittade tillslut en lägenheten, och jag
tog risken och köpte den. Medan jag flyttade tog vi det svåra beslutet att ta bort izor,
och det är absolut det värsta jag någonsin har gjort.. Han kommer alltid fattas mig!

Under 2011 har jag lärt mig att man inte ska ta allt förgivet, att jag har massa med
vänner men få riktigt, att misstag gör en klokare i slutändan och att jag inte ska lita
alltför mycket på min omgivning. Men jag antar att en del av livet är att förlora gamla
vänner och skaffa nya på vägen.

Nu lämnar jag det dåliga från 2011 bakom mig och blickar istället framåt mot ett nytt år
som jag hoppas och tror blir ännu bättre. Jag och joacim har redan planerat in en resa
till duabi, åh vad underbart det ska bli när det är dags :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0