It just takes some time.

mästerkocken är igång ;) så därför tänkte jag tipsa om kycklinggrytan
jag gjorde nyss till middag. Blev riktigt gott med tanke på att det var efter
mitt egna recept jag gjorde!

1. Skär 2-3 kycklingfileér i bitar. Skala och hacka/skär 2-5 vitlöksklyftor.

2. Stek kycklingbitarna och vitlöken tillsammans i stekpannan och krydda
efter din egen smak. Själv hade jag på salt, peppar, grillkrydda och örtsalt.
När det är genomstekt, lägg över i en gryta. Tillsätt kyckling eller köttbuljong.

3. Tillsätt vatten i grytan och låt kycklingen + vitlöken koka i ca 20 minuter.
Medan det kokar, skär champinjoner och strimla en halv paprika tunt.

4. Häll över chaminjonerna och paprikan i grytan när det har kokat ca 20 minuter.
Klicka i 2-4 dl lätt creme fraiche och lite matlagningsgrädde, rör om.
Krydda om det behövs för bättre smak.

Serveras till ris. OBS! för mycket vatten i grytan gör såsen lätt tunn och plaskig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0